Meta tag robots - co to je?
Tento meta tag oznamuje robotům vyhledávačů co z Vašeho webu mají indexovat - načítat a následně zobrazit ve výsledcích vyhledávání. Je ve zdrojovém kódu stránky a vypadá následovně: <meta c/>
Tím se říká vyhledávačům, aby danou stránku indexovaly a sledovaly její odkazy.
Skutečnost, které stránky indexovat a které ne, nemůžete nechat pouze na rozhodnutí algoritmu vyhledávače. Někdy potřebujete například schovat ceník pro partnery a tak nechcete aby ho vyhledávače načetly - indexovaly a byl tak veřejně dohledatelný i když není z menu vidět.
Meta tag robots se dá úspěšně využít i při boji s duplicitním obsahem - pokud máte stejné stránky na více URL.
Možnosti příkazů meta tagu robots
Zde jsou nejčastěji používané možnosti příkazů meta tagu robots, abyste vyhledávačům ukázali, co mají dělat.
- noindex - danou stránku nezobrazovat ve výsledcích vyhledávání
- nofollow - ignorovat odkazy na stránce a nepřipisovat jim žádnou autoritu
- none - celou stránku ignorovat. Někdy se používá místo noindex a nofollow. Používáte-li none nebo noindex,nofollow, je třeba robotům zakázat přístup na tuto stránku ještě i pomocí souboru robots.txt.
- noarchive - nezobrazovat cachovanou verzi stránky
- nosnippet - nezobrazovat ve výsledcích vyhledávání úryvky ze stránky namísto meta description a brání v cachování stránky
- index a all - indexovat stránku. Není třeba jí používat, protože vyhledávače indexují stránky automaticky.
- follow a all sledovat odkazy na stránce a přenášet na ně autoritu. I zde jde o automatické nastavení a obvykle tedy není třeba jej uvádět.
Podrobnější vysvětlení a zdroj informací